Dovednosti a schopnosti

25. října 2016 v 17:17

VROZENÉ DOVEDNOSTI


Každý polobůh má pět základních dovedností - vlastností: sílu, rychlost, obratnost, výdrž a schopnost. Každou máte obodovanou od 1 do 10 a od té se odvíjí, jak je postava dobrá v dalších činnostech. Tyto body jsou pouze orientační a slouží hlavně k porovnávání mezi jednotlivými postavami a boji mezi polobožskými postavami. Při boji s příšerou (tzn. Vypravěčem řízený boj) se pohlíží hlavně na trénované dovednosti (boj s jednou ze zbraní, lukostřelba atd.) a to, jak odepisujete, jak jste nápadití a tak dál a tak dál.
Číslo 5 v každé z těchto dovedností značí průměr (polobožský průměr je nadprůměr u člověka, na to myslete), čísla pod 5 jsou podprůměr a nad 5 logicky nadprůměr. Mezi těchto pět dovedností máte rozdělených 35 bodů, díky čemuž je zajištěno, že postava nevyniká úplně ve všem.

SCHOPNOST
Pod ni spadá, jak snadno (či těžce) je postava schopná se naučit novým schopnostem, pro které má předpoklady od sého božského rodiče. Pokud v ní má dvojku, bude se schopnost učit ovládat opravdu těžce a bude jí trvat, než vůbec ovládne svoji první. Zato ale bude takový polobůh vynikat po stránce fyzické a bude mít vyšší ostatní dovednosti.

1-2Postava v této dovednosti ani trochu nevyniká, je to její slabá stránka.
3-4Postava by se dala přirovnat k obyčejnému smrtelníkovi.
5Polobožský průměr.
6-7Polobožský nadprůměr - už si může dovolit se vytahovat.
8-9Doopravdy borec, ostatní se na něj dívají s uznáním.
10Bůh. Postava je v této dovednosti úžasná, zato ale je slabší v těch ostatních.

NAUČENÉ DOVEDNOSTI

Pod naučené dovednosti spadají hlavně ty bojové a jsou to ty, kterým se postava může naučit v táboře. Boji se učí především vojáci, psaní hieroglyfů písaři, umění (spadá pod něj jak umění v praxi, tak historie umění, umělecké směry, architektura atp. - taková směska toho, co studují umělci) umělci a léčitelství kněžky.

1. levelTeorie této dovednosti, studium v knihách a svitcích, případně ústní výuka.
2. levelTakové ty základy - u boje základní postoj, v léčitelství studium léčivých bylin a ošetření drobných poranění.
3. levelProhlubování základů - postava je už ovládá a je schopná se ubránit.
4. levelUž nevypadá jako matla s párátkem, ale jako skutečný bojovník. Zná už spoustu hieroglyfů, zvládne odměřit dávku ambrozie a nektaru a zná druhy barev, štětců a papírů.
5. levelS tímto levelem může postava pořádat lekce této dovednosti, už ji ovládá dostatečně na to, aby učila nováčky.
6. level
Postava už může být v tom, co dělá, doopravdy sebevědomá a může si dovolit se vytahovat.
7. levelTato postava zvládá bez problému psát hieroglyfy a spoustu jich zná, vyzná se v jedovatých i léčivých bylinách, umění se stává jejím druhým životem, je opravdovým odborníkem, jen tak nějaká příšera ho nezaskočí.
8. levelZnalosti této postavy jsou obdivuhodné - zná velké vojevůdce, vyzná se ve strategiích, vyjmenuje vám slavné architekty a umělecké směry, ošetří i težká zranění, mýty a bohy zná jako svoji dlaň.
9. levelPořád to není ještě úplně dokonalé, ale lekce od takové postavy je velice ceněná a přínosná.
10. levelBohové - zvládnou sami porazit hydru, ošetřovat smrtelná zranění, znají Knihu mrtvých nazpaměť, mohli by napodobovat Da Vinciho.

SCHOPNOSTI

Schopnosti, které se postava může naučit, má předem dané tím, který bůh je jeho božským rodičem. Někteří polobozi se mohou naučit ovládat vodu, jiní způsobit zemetřesení a další se třeba proměňují na nějaké zvíře. K dokonlému ovládnutí se však musí polobůh také teprve dopracovat, musí se naučit s danou schopností žít a používat ji, aby neublížil sobě nebo ostatním. Ovládání schopností se postava může naučit pomocí lekcí meditace a soustředění, ale taky na lekcích, které jsou věnovány přímo ovládání schopností. Na začátku má postava jednu schopnost s jedním bodem a postupně ji zdokonaluje a získává další. O získání další schopnosti rozhodují admini - může ji získat během akce, na výpravě, na lekci, ale i jen tak zničehonic, o čemž vás samozřejmě budeme informovat.
Zároveň prvního každý měsíc všem postavám přibude do všech schopností jeden bod.

1-2
Schopnost se projevuje úplně minimálně pouze při silných emocích, ale neovládá ji a nemůže to přivolat.
3-5Schopnost se projevuje častěji - když se postava opravdu naštve nebo zažívá jiné emoční vypětí.
6-7Polobůh už umí schopnost vědomě spustit, ale stojí ho to hodně soustředění a energie. Navíc ji pořádně neovládá.
8-9Polobůh už umí schopnost spustit, ale musí se soutředit, aby ji ovládal, ale už nebere tolik energie.
10Polobůh schopnost dokonale ovládá, nemusí se skoro vůbec soustředit a bere pouze minimum energie.

Existuje však pár schopností, které se může naučit každý polobůh, jakmile vyčerpá všechny schopnosti od svého rodiče. Je možné, že budou další přibývat, a klidně nám můžete nějakou schopnost navrhnout, pokud vás nějaká napadne.

MIND DEFENSE
Schopnost, která polobohům umožňuje bránit se schopnosti Charmspeak, Persuasion a jiným pokusům o ovládání mysli. Pokud se jeden polobůh snaží použít proti druhému Charmpeak či Persuasion, ale ten druhý má Mind defense, musíme se podívat na body v jejich schopnostech. Pokud má polobůh s Mind defense více bohů, Charmspeak či Persuasion nebude fungovat. Naopak pokud má méně bodů, Charmspeak či Persuasion fungovat bude.

SHAPESHIFTING - KA
Díky této schopnosti se polobůh umí proměnit do podoby svého Ka. Pokud se podoba Ka změní, změní se i podoba poloboha.

CHAMELEON ABILITY
Tato schopnost polobohovi umožňuje měnit barvu kůže podle prostředí, v němž se nachází. Pokud je nahý, může být prakticky neviditelný.

ORIENTATION: Dokonalá orientace v prostoru - polobůh vždy ví, kde jsou jaké světové strany, kolik je právě teď hodin a jaké jsou souřadnice místa, kde se nachází.

SEEING AURAS: Vidění aury. Každý živý tvor má kolem sebe energetické pole složené z různých pestrých barev, tvarů. Aura poloboha má podobu jeho Ka a aura Ka má podobu jeho poloboha. Polobůh s touto schopností je schopen tuto auru kolem všeho živého vidět a dokáže díky ní poznat, zda má daný tvor dobré či špatné úmysly, jakou má náladu a odhadnout jeho pocity či směr myšlenek. Pouze směr myšlenek, žádné čtení! Díky této schopnosti polobůh dokáže rozeznat i maskovanou slabší příšeru - jejich aura je temná - či boha - jejich aura je dozlata. Některé příšery jsou však imunní i proti této schopnosti a pokud bůh nechce, aby někdo jeho auru viděl, bude vypadat jako aura smrtelníka.

ORIENTATION: Dokonalá orientace v prostoru - polobůh vždy ví, kde jsou jaké světové strany, kolik je právě teď hodin a jaké jsou souřadnice místa, kde se nachází.
 

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama