Tutoriál pro nováčky

29. ledna 2017 v 18:29

I. RPG? CO TO JE?

RPG, role-play, role-playing-game... Jedno a to samé. Samozřejmě známe běžné počítačové RPG, ale ty, o jakých my tu mluvíme, jsou textové role-playové hry. Stvoříte svůj vlastní charakter (popíšete ho, je to textová hra) podle pravidel a reálií, která daná hra má, aby zapadala do onoho světa a aby se vám za ni dobře a uvěřitelně hrálo. Nepopisujete sebe (ačkoliv postava může mít autobiografické prvky), v tom je podstata RPG - hrajete za postavu, ne sebe.

II. PRAVIDLA

Každá hra má svá pravidla, to je jasné. Kdyby si každý dělal, co chce, bylo by to o ničem. Naše pravidla jsou rozdělena do dvou částí - pravidla pro hráče a pravidla pro postavy. Ta pro hráče musí plnit každý, kdo zde chce hrát. Najdete v nich například styl psaní v herních knihách, co jako hráč nesmíte, kolik postav smíte mít a tak dále.
Ta pro postavy vaše postavy dodržovat přirozeně nemusí, pokud to mají v povaze. Zahrnují všechno, co je uvnitř tábora - zákaz kouření, alkoholu a drog, večerka a tak podobně.

III. REÁLIE A INFORMACE O SVĚTĚ

Jsou nutné pro správný chod hry, musíte si je před registrací přečíst, abyste věděli, o čem hra vůbec je, a abyste zvládli sepsat profil postavy. Důrazně doporučejeme přečíst si opravdu pozorně články O Malém Luxoru, Pravidla pro postavy a Dovednosti a schopnosti postav. Ty ostatní můžete proletět očima, budete je samozřejmě také potřebovat, ale pro začátek vám stačí tyto tři.
Například Oblékání, Zbraně a materiály a Bestiář jsou spíš doplňkové články, které ale budete také potřebovat znát, pokud půjde vaše postava na výpravu a podobně.

IV. REGISTRACE

A teď už jste připraveni sepsat registraci. Veškeré konkrétní instrukce najdete v článku Registrace, takže vám tady do toho kecat nebudeme. Předtím si však projděte ještě článek Seznam faceclaimů a Seznam Ka, abyste nepoužili stejné. Registrace se zasílají do komentáře na daný článek.

V. PRVNÍ PŘÍSPĚVEK

Váš první příspěvek by měl jít na Most - měl by obsahovat příchod postavy po mostě, jeho setkání se svým Ka a objevení jména svého božského rodiče. Pamatujte, že u mostu vždy hlídkují vojáci, kteří vás prohledají, zabaví vám případné zbraně, alkohol, cigarety či drogy, načež vás nasměrují do Domu nováčků. Tohle můžete zahrát sami - prostě napíšete, že vás prohledali, řekli vám, co a jak, a poslali vás do Domu nováčků.
Taky se můžete domluvit s některým z již hrajících hráčů, aby vám tam poslali nějakou svoji postavu, která tu vaši uvítá a tak dále.

VI. HURÁ DO HRY!

Teď už můžete do volné hry ve kterékoliv z knih v menu. Stačí napsat do chatu na facebooku, pokud v něm jste, nebo do knihy v nahoře v menu Hledám hru, abyste si našli spoluhráče.

VII. VOLBA POSTAVENÍ

Po měsíci v táboře, kdy si vaše postava zažila, jaké to v něm je, jaká jsou postavení a tak dále, si postava volí své základní postavení - voják, písař, umělec nebo kněžka. Co přesně každé postavení znamená, najdete v článku Hierarchie a volby. V Domě nováčků pak taky visí papyrus s rozepsanými postaveními, aby měl každý nováček přehled.

Pokud jste došli až k poslednímu bodu, pak vám blahopřejeme! Zvládli jste to!